דילוג לתוכן הראשי

מה בילקוט לילדי הגן של ליאורי שלי 😊

ביום בהיר אחד ליאורי ביקשה שאבוא לעשות פעילות בגן (אחרי פעילות שאחד מהורי הגן עשה). מי אני שאסרב לילדה המהממת שלי ולבקשתה המרגשת. אז ישבנו וחשבנו יחד מה יכול להתאים והגענו להחלטה שנעשה פעילות לכיתה א' משתי סיבות:
האחת, ליאורי וחברי הגן עולים לכיתה א'.
השנייה, אני מורה.
הפעילות:
סיפרתי סיפור ששדרגתי  (בהשראה של סיפור דומה שכתבה עדנה משה) עבור הפעילות ותוך כדי הסיפור ליאורי הציגה את הפריטים מתוך הילקוט שלה לכיתה א' (סבתא שלה כבר קנתה לה ❤).
הסיפור כפי שסופר לילדים: ילדים יקרים, אני רוצה לספר לכם על ילדה בשם זהר.
זהר היתה ילדה מקסימה וחכמה, בת שש וחצי והיא עלתה לכיתה א' כמוכם.
היא אהבה לשחות, לשחק, לשמוע סיפורים ולאכול ממתקים.
בסוף השנה בגן, זהר אספה את כל היצירות שלה מהמגירה,  נפרדה מפינות הגן האהובות עליה - פינת הסיפריה ופינת משק הבית, נפרדה מהחברים ונתנה חיבוק לגננת ולסייעת.
בחופש זהר נסעה עם סבתא ברכבת לחיפה ועם סבא הלכה לבריכה, טיילה וכייפה.
יום אחד אמרה אמא לזהר: "זהר עוד שבועיים מתחילה שנת הלימודים צריך לסדר ולארגן את הילקוט".
זהר היתה עסוקה ואמרה "לא עכשיו"
אחרי שבוע אמא הזכירה לזהר: "אנחנו מתקרבות לתחילת שנת הלימודים, צריך לארגן את הילקוט" זהר ענתה: "לא עכשיו".
יום לפני תחילת שנת הלימודים זהר אמרה לאמא: "אמא, אני מוכנה לכיתה א' סידרתי את הילקוט".
ביום הראשון לכיתה א' כל הילדים היו נרגשים ושמחים וגם זהר.
המורה נכנסה לכיתה וכתבה על הלוח:
שלום כיתה א'.
גם המורה התרגשה מאוד, ראו את זה מרוב החיוכים על פניה.
המורה אמרה:
"תלמידים הוציאו בבקשה מהילקוט משהו שמתחיל בצליל מ' כל הילדים הוציאו מחברת וזהר הוציאה מחבת. המורה הביטה בזהר ושאלה: "מחבת? בכיתה?"
המורה ביקשה להוציא פריטים בצלילים שונים
אבל זהר הוציאה ספל במקום ספר, חותמת במקום חוברת, מנורה במקום מחדד ועוד.
בסוף המורה אמרה לזהר שהיא קצת התבלבלה היא סידרה ילקוט עם דברים שלא קשורים לבית הספר.
יום למחרת זהר הגיעה לבית הספר עם ילקוט מוכן.
ליאורי הציגה את הדברים שצריכים להיות בילקוט כמו: מחברת, ספר, קלמר (ומה יש בתוך הקלמר) קופסת אוכל, בקבוק מים.
הסברתי לילדים את החשיבות של ארגון התיק יום לפני יום הלימודים (כל ימות השנה ולא רק בשבוע הראשון).
בנוסף שוחחנו על ההתרגשות לקראת המעבר מהגן לכיתה א'.
הפעילות: נתתי למתוקים, דף עבודה של "מה בילקוט?" הדף מתרגל מיומנויות של מוטוריקה עדינה (צביעה וגזירה) ומיון (הפריטים השייכים לבית הספר ופריטים שלא שייכים לבית הספר)
ליאורי היתה מאושרת שאמא באה לעשות פעילות בגן, חבריה המתוקים נהנו ❤ וגם אני! איזה כייף שהילדה שלי עולה לכיתה א'.
הינה ליאורי שלי עם הילקוט החדש והמוכן שלה לכיתה א':



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כל אחד הוא פלא - ר"ג' פלאסיו

קראתי היום לילדים את גרסת הספר "פלא"  של המחברת ר"ג' פלאסיו. הספר פוקח לילדים את עיניהם להביט בשונה כאדם מיוחד ופלאי. הקריאה הציפה ברגשות של הזדהות וחמלה את הקטנטנים וזה ממש ריגש אותי. שוחחנו בכיתה על מה הרגיש אוגי (הדמות הראשית) מה לא בסדר בילדים שצוחקים עליו, כיצד דייזי - הכלבה שלו מגיבה לחוויות שלו.  נהניתי לקרוא לילדים את הספר, לראות אותם מבינים את הקושי של הילד ומה שונה בו ומיוחד בו.  אני חושבת שהספר הזה צריך להיקרא בכל כיתה ובית. לפעמים אנו שוכחים שבכל אחד מאיתנו יש פלא אמיתי, פשוט צריך להביט אחרת בצורה חיובית יותר על השונות ואז לקבל אותה. הפעילות סביב הספר: כל ילד בחר ליצור את הפלא שבו כדיוקן עצמי:  "אם תביטו בעולם בעין טובה, תמיד תגלו פלא" ר"ג' פלאסיו. חומרים - פלא

אספני המילים :)

פעילות מעשירה סביב הספר "אספן המילים" שכתב  רינולדס פיטר. הפעילות היתה עבור תלמידי כיתה א' המתוקים שלי אבל ניתן להתאים את הפעילויות גם לכיתות ב'-ג'.  המטרות שהצבתי בפניי: הגדלת אוצר המילים, עידוד חשיבה למיון והכללה, תרגול כתיבה ועבודה על שגיאות כתיב. קראנו את הספר ושוחחנו על אוספים שונים. כל ילד שיתף באוספים שהוא מכיר או ששייכים לו. לאחר מכן, על כל קבוצה הנחתי בריסטול עם כותרת מילים לפי נושא. הילדים באופן חופשי עברו בין הקבוצות, כתבו וציירו מילים לפי נושאים. למשל: מילים של משפחה - אבא, בית, דודה וכו' מילים של בית ספר - מורה, כיתה, קלמר וכו' בנוסף, בפינת הכתיבה הונחה תיבת מילים (שאורי התלמיד השקדן והמתוק שלי הכין) ובה הילדים שמים פתקיות עם מילים הקשורות לנושאים הכתובים על הקיר ובכל הפסקה תורנים מתחלפים מרוקנים את התיבה וממיינים לפי הנושאים. אפשרויות לעבודה עם הספר: • עבודה על שגיאות הכתיב -  אני נותנת נושא  למילים עם "חוקיות" כמו למשל: טבע - כותבים עם האות ע' (עץ, עלים וכו') ומילים של משפחה עם האות...