ביום בהיר אחד ליאורי ביקשה שאבוא לעשות פעילות בגן (אחרי פעילות שאחד מהורי הגן עשה). מי אני שאסרב לילדה המהממת שלי ולבקשתה המרגשת. אז ישבנו וחשבנו יחד מה יכול להתאים והגענו להחלטה שנעשה פעילות לכיתה א' משתי סיבות:
האחת, ליאורי וחברי הגן עולים לכיתה א'.
השנייה, אני מורה.
האחת, ליאורי וחברי הגן עולים לכיתה א'.
השנייה, אני מורה.
הפעילות:
סיפרתי סיפור ששדרגתי (בהשראה של סיפור דומה שכתבה עדנה משה) עבור הפעילות ותוך כדי הסיפור ליאורי הציגה את הפריטים מתוך הילקוט שלה לכיתה א' (סבתא שלה כבר קנתה לה ❤).
הסיפור כפי שסופר לילדים: ילדים יקרים, אני רוצה לספר לכם על ילדה בשם זהר.
זהר היתה ילדה מקסימה וחכמה, בת שש וחצי והיא עלתה לכיתה א' כמוכם.
היא אהבה לשחות, לשחק, לשמוע סיפורים ולאכול ממתקים.
בסוף השנה בגן, זהר אספה את כל היצירות שלה מהמגירה, נפרדה מפינות הגן האהובות עליה - פינת הסיפריה ופינת משק הבית, נפרדה מהחברים ונתנה חיבוק לגננת ולסייעת.
בחופש זהר נסעה עם סבתא ברכבת לחיפה ועם סבא הלכה לבריכה, טיילה וכייפה.
יום אחד אמרה אמא לזהר: "זהר עוד שבועיים מתחילה שנת הלימודים צריך לסדר ולארגן את הילקוט".
זהר היתה עסוקה ואמרה "לא עכשיו"
אחרי שבוע אמא הזכירה לזהר: "אנחנו מתקרבות לתחילת שנת הלימודים, צריך לארגן את הילקוט" זהר ענתה: "לא עכשיו".
יום לפני תחילת שנת הלימודים זהר אמרה לאמא: "אמא, אני מוכנה לכיתה א' סידרתי את הילקוט".
ביום הראשון לכיתה א' כל הילדים היו נרגשים ושמחים וגם זהר.
המורה נכנסה לכיתה וכתבה על הלוח:
שלום כיתה א'.
גם המורה התרגשה מאוד, ראו את זה מרוב החיוכים על פניה.
המורה אמרה:
"תלמידים הוציאו בבקשה מהילקוט משהו שמתחיל בצליל מ' כל הילדים הוציאו מחברת וזהר הוציאה מחבת. המורה הביטה בזהר ושאלה: "מחבת? בכיתה?"
המורה ביקשה להוציא פריטים בצלילים שונים
אבל זהר הוציאה ספל במקום ספר, חותמת במקום חוברת, מנורה במקום מחדד ועוד.
בסוף המורה אמרה לזהר שהיא קצת התבלבלה היא סידרה ילקוט עם דברים שלא קשורים לבית הספר.
יום למחרת זהר הגיעה לבית הספר עם ילקוט מוכן.
זהר היתה ילדה מקסימה וחכמה, בת שש וחצי והיא עלתה לכיתה א' כמוכם.
היא אהבה לשחות, לשחק, לשמוע סיפורים ולאכול ממתקים.
בסוף השנה בגן, זהר אספה את כל היצירות שלה מהמגירה, נפרדה מפינות הגן האהובות עליה - פינת הסיפריה ופינת משק הבית, נפרדה מהחברים ונתנה חיבוק לגננת ולסייעת.
בחופש זהר נסעה עם סבתא ברכבת לחיפה ועם סבא הלכה לבריכה, טיילה וכייפה.
יום אחד אמרה אמא לזהר: "זהר עוד שבועיים מתחילה שנת הלימודים צריך לסדר ולארגן את הילקוט".
זהר היתה עסוקה ואמרה "לא עכשיו"
אחרי שבוע אמא הזכירה לזהר: "אנחנו מתקרבות לתחילת שנת הלימודים, צריך לארגן את הילקוט" זהר ענתה: "לא עכשיו".
יום לפני תחילת שנת הלימודים זהר אמרה לאמא: "אמא, אני מוכנה לכיתה א' סידרתי את הילקוט".
ביום הראשון לכיתה א' כל הילדים היו נרגשים ושמחים וגם זהר.
המורה נכנסה לכיתה וכתבה על הלוח:
שלום כיתה א'.
גם המורה התרגשה מאוד, ראו את זה מרוב החיוכים על פניה.
המורה אמרה:
"תלמידים הוציאו בבקשה מהילקוט משהו שמתחיל בצליל מ' כל הילדים הוציאו מחברת וזהר הוציאה מחבת. המורה הביטה בזהר ושאלה: "מחבת? בכיתה?"
המורה ביקשה להוציא פריטים בצלילים שונים
אבל זהר הוציאה ספל במקום ספר, חותמת במקום חוברת, מנורה במקום מחדד ועוד.
בסוף המורה אמרה לזהר שהיא קצת התבלבלה היא סידרה ילקוט עם דברים שלא קשורים לבית הספר.
יום למחרת זהר הגיעה לבית הספר עם ילקוט מוכן.
ליאורי הציגה את הדברים שצריכים להיות בילקוט כמו: מחברת, ספר, קלמר (ומה יש בתוך הקלמר) קופסת אוכל, בקבוק מים.
הסברתי לילדים את החשיבות של ארגון התיק יום לפני יום הלימודים (כל ימות השנה ולא רק בשבוע הראשון).
בנוסף שוחחנו על ההתרגשות לקראת המעבר מהגן לכיתה א'.
הסברתי לילדים את החשיבות של ארגון התיק יום לפני יום הלימודים (כל ימות השנה ולא רק בשבוע הראשון).
בנוסף שוחחנו על ההתרגשות לקראת המעבר מהגן לכיתה א'.
הפעילות: נתתי למתוקים, דף עבודה של "מה בילקוט?" הדף מתרגל מיומנויות של מוטוריקה עדינה (צביעה וגזירה) ומיון (הפריטים השייכים לבית הספר ופריטים שלא שייכים לבית הספר)
ליאורי היתה מאושרת שאמא באה לעשות פעילות בגן, חבריה המתוקים נהנו ❤ וגם אני! איזה כייף שהילדה שלי עולה לכיתה א'.
הינה ליאורי שלי עם הילקוט החדש והמוכן שלה לכיתה א':
תגובות
הוסף רשומת תגובה