לפני מספר שבועות, חברה סיפרה לי שהבן שלה עמוס בשיעורי בית ובמקביל צריך להתכונן למבחן.
היא ביקשה רעיונות על דרכים ללמוד בבית בצורה שונה כך שלא ירגיש עומס וסבל..
אז חשבתי ומצאתי כמה רעיונות, חשוב לי לציין לפני.. כמו בכל דבר שאנו מגיעים מוכנים ומאורגנים למשימה רוב הסיכויים שנצליח לבצע אותה.
לפני שאנחנו מתחילים בתיכנון למידה או הוראה צריך לארגן את הציוד המתאים כולל עפרונות וכדומה, להכין טבלאות ורשימות מעקב (לי זה מאוד עוזר).
ובכן, הינה הרעיונות שנתתי לה -
1. חלוקת החומר: למשל טקסט עם שאלות אחרי שעונים בצורה יסודית. (תשובה מלאה ומיטבית, כתובה בצורה תקנית לפי כללי הכתיבה) על 2-3 שאלות מצלצלים בפעמון עושים הפסקה של 5 דקות וחוזרים לעוד 3 שאלות.
2. מכינים רשימת מעקב למשימות ומסמנים v אחרי כל משימה.
3. במקום לכתוב תשובות על דף אפשר להקליד ישירות את התשובות למחשב, לכתוב על פתקיות ממו צבעוניות ולהדביק על חלון, לכתוב על לוח מחיק (ולצלם את התשובות בפלאפון), להקליד את התשובות בוואצפ של אחד ההורים ולשלוח לסבתא או כל מי שקרוב.
4. אחרי שענה מספר תשובות בכתב ניתן לענות בעל פה ולהקליט את עצמו, אפשר להקליט בסגנונות קול, למשל: קול כועס, קול ילדותי, קול מבוגר, בלחש ועוד.. (התלמידים שלי ממש אוהבים שאני נותנת להם להקריא בסגנונות קול).
5. ניתן לענות על כל 3 שאלות ולאכול פרי אהוב או משהו מתוק כמובן במינון סביר.. בייגלה אחד קטן או פופקורן לפי מספר השאלות.
6. אפשר להכין טבלה ולהחליט שבין 2-3 שאלות/ תרגילים משנים את המיקום בבית.. ואז אחרי מסמנים בטבלה v.
7. אפשר לתכנן את הלמידה ב"תחנות" להכין טבלה של אזורים בבית ולחלק לכל אזור משימות.
סלון: חוברת שפה עמוד 15 שאלות 1-3
מטבח: חוברת שפה עמוד 15 שאלות 4-6
במיטה של אמא ואבא: מתרגלים מילים להכתבה באנגלית..
מקומות שאפשר להכין בהם שיעורים ועבודות:
- ליד שולחן עם כיסא.
- לשבת על שולחן גבוה/נמוך.
- בשכיבה על הרצפה.
- להכין אוהל ולשבת בתוכו.
- בחדר ארונות.
- על המיטה של אמא ואבא.
- על המיטה של הילד.
- בתוך המקלחת כמובן שהיא יבשה.
- מסדרון מחוץ לבית ובתוך הבית.
- לובי הבניין.
- דשא מחוץ לבית.
- מרפסת.
- ישיבה על פוף.
היא ביקשה רעיונות על דרכים ללמוד בבית בצורה שונה כך שלא ירגיש עומס וסבל..
אז חשבתי ומצאתי כמה רעיונות, חשוב לי לציין לפני.. כמו בכל דבר שאנו מגיעים מוכנים ומאורגנים למשימה רוב הסיכויים שנצליח לבצע אותה.
לפני שאנחנו מתחילים בתיכנון למידה או הוראה צריך לארגן את הציוד המתאים כולל עפרונות וכדומה, להכין טבלאות ורשימות מעקב (לי זה מאוד עוזר).
ובכן, הינה הרעיונות שנתתי לה -
1. חלוקת החומר: למשל טקסט עם שאלות אחרי שעונים בצורה יסודית. (תשובה מלאה ומיטבית, כתובה בצורה תקנית לפי כללי הכתיבה) על 2-3 שאלות מצלצלים בפעמון עושים הפסקה של 5 דקות וחוזרים לעוד 3 שאלות.
2. מכינים רשימת מעקב למשימות ומסמנים v אחרי כל משימה.
3. במקום לכתוב תשובות על דף אפשר להקליד ישירות את התשובות למחשב, לכתוב על פתקיות ממו צבעוניות ולהדביק על חלון, לכתוב על לוח מחיק (ולצלם את התשובות בפלאפון), להקליד את התשובות בוואצפ של אחד ההורים ולשלוח לסבתא או כל מי שקרוב.
4. אחרי שענה מספר תשובות בכתב ניתן לענות בעל פה ולהקליט את עצמו, אפשר להקליט בסגנונות קול, למשל: קול כועס, קול ילדותי, קול מבוגר, בלחש ועוד.. (התלמידים שלי ממש אוהבים שאני נותנת להם להקריא בסגנונות קול).
5. ניתן לענות על כל 3 שאלות ולאכול פרי אהוב או משהו מתוק כמובן במינון סביר.. בייגלה אחד קטן או פופקורן לפי מספר השאלות.
6. אפשר להכין טבלה ולהחליט שבין 2-3 שאלות/ תרגילים משנים את המיקום בבית.. ואז אחרי מסמנים בטבלה v.
7. אפשר לתכנן את הלמידה ב"תחנות" להכין טבלה של אזורים בבית ולחלק לכל אזור משימות.
סלון: חוברת שפה עמוד 15 שאלות 1-3
מטבח: חוברת שפה עמוד 15 שאלות 4-6
במיטה של אמא ואבא: מתרגלים מילים להכתבה באנגלית..
מקומות שאפשר להכין בהם שיעורים ועבודות:
- ליד שולחן עם כיסא.
- לשבת על שולחן גבוה/נמוך.
- בשכיבה על הרצפה.
- להכין אוהל ולשבת בתוכו.
- בחדר ארונות.
- על המיטה של אמא ואבא.
- על המיטה של הילד.
- בתוך המקלחת כמובן שהיא יבשה.
- מסדרון מחוץ לבית ובתוך הבית.
- לובי הבניין.
- דשא מחוץ לבית.
- מרפסת.
- ישיבה על פוף.
יש לי חשק ללמוד בבית משהו חדש 😜
תגובות
הוסף רשומת תגובה