דילוג לתוכן הראשי

יוסף במצרים בשיעור משימתי חוץ כיתתי 💪

בשיעורי תורה האחרונים למדנו על סיפורי יוסף במצרים.
החיים שלו בבית פוטיפר והסיפור עם אשת פוטיפר שבעקבות הסיפור יוסף נשלח לכלא ופרשן את חלומותיהם שהתגשמו של שר האופים ושר המשקים.

לאחר העבודה בכיתה בה הילדים גילו בקיאות בעזרת משימות.
החלטתי לסכם את השיעורים האחרונים בשיעור מסוג odt שהוא שיעור גיבוש, חוץ כיתתי עם משימות הדורשות מילוי תפקידים בתוך הקבוצה, עבודת צוות, שיתוף פעולה להשגות מטרות, תקשורת בין אישית, עמידה בזמנים ופעילויות סוציודרמטיות שמפתחות את הדמיון והיצירתיות.

הפעילות התקיימה כך:
חילקתי את הכיתה לשבע קבוצות. כל קבוצה קיבלה משימה וביצעה אותה לא יותר משבע דקות. 
סוגי המשימות היו: בניית מסלול מאבנים ועלים מחדר הכלא של יוסף לשער בית ספר, המחזה של הסיפורים, משפט צדק בין אשת פוטיפר ליוסף, משימת "שכנוע" הפרקליטים של שר האופים מנסים לשכנע את פרעה ששר האופים חף מפשע, הובלת "יוסף" עם כיסוי עניים במסלול מכשולים על ידי חברי הקבוצה, כתב חידה ועוד.. את הכרטיסיות כתבתי בכתב יד כיוון שהתכנו און היה בטווח קצר מאוד. 
הילדים גילו עניין והנאה, חלקם גילו קשיים בעבודת צוות אך התגברו.
אני נהניתי וגם הם :)


עקבו אחריי באינסטגרם! שם משתמש: shely_hakim_cohen
https://www.instagram.com/shely_hakim_cohen?r=nametag
 










תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה בילקוט לילדי הגן של ליאורי שלי 😊

ביום בהיר אחד ליאורי ביקשה שאבוא לעשות פעילות בגן (אחרי פעילות שאחד מהורי הגן עשה). מי אני שאסרב לילדה המהממת שלי ולבקשתה המרגשת. אז ישבנו וחשבנו יחד מה יכול להתאים והגענו להחלטה שנעשה פעילות לכיתה א' משתי סיבות: האחת, ליאורי וחברי הגן עולים לכיתה א'. השנייה, אני מורה. הפעילות: סיפרתי סיפור ששדרגתי  (בהשראה של סיפור דומה שכתבה עדנה משה) עבור הפעילות ותוך כדי הסיפור ליאורי הציגה את הפריטים מתוך הילקוט שלה לכיתה א' (סבתא שלה כבר קנתה לה ❤). הסיפור כפי שסופר לילדים: ילדים יקרים, אני רוצה לספר לכם על ילדה בשם זהר. זהר היתה ילדה מקסימה וחכמה, בת שש וחצי והיא עלתה לכיתה א' כמוכם. היא אהבה לשחות, לשחק, לשמוע סיפורים ולאכול ממתקים. בסוף השנה בגן, זהר אספה את כל היצירות שלה מהמגירה,  נפרדה מפינות הגן האהובות עליה - פינת הסיפריה ופינת משק הבית, נפרדה מהחברים ונתנה חיבוק לגננת ולסייעת. בחופש זהר נסעה עם סבתא ברכבת לחיפה ועם סבא הלכה לבריכה, טיילה וכייפה. יום אחד אמרה אמא לזהר: "זהר עוד שבועיים מתחילה שנת הלימודים צריך לסדר ולארגן את הילקוט". זהר היתה עסוק...

כל אחד הוא פלא - ר"ג' פלאסיו

קראתי היום לילדים את גרסת הספר "פלא"  של המחברת ר"ג' פלאסיו. הספר פוקח לילדים את עיניהם להביט בשונה כאדם מיוחד ופלאי. הקריאה הציפה ברגשות של הזדהות וחמלה את הקטנטנים וזה ממש ריגש אותי. שוחחנו בכיתה על מה הרגיש אוגי (הדמות הראשית) מה לא בסדר בילדים שצוחקים עליו, כיצד דייזי - הכלבה שלו מגיבה לחוויות שלו.  נהניתי לקרוא לילדים את הספר, לראות אותם מבינים את הקושי של הילד ומה שונה בו ומיוחד בו.  אני חושבת שהספר הזה צריך להיקרא בכל כיתה ובית. לפעמים אנו שוכחים שבכל אחד מאיתנו יש פלא אמיתי, פשוט צריך להביט אחרת בצורה חיובית יותר על השונות ואז לקבל אותה. הפעילות סביב הספר: כל ילד בחר ליצור את הפלא שבו כדיוקן עצמי:  "אם תביטו בעולם בעין טובה, תמיד תגלו פלא" ר"ג' פלאסיו. חומרים - פלא

אספני המילים :)

פעילות מעשירה סביב הספר "אספן המילים" שכתב  רינולדס פיטר. הפעילות היתה עבור תלמידי כיתה א' המתוקים שלי אבל ניתן להתאים את הפעילויות גם לכיתות ב'-ג'.  המטרות שהצבתי בפניי: הגדלת אוצר המילים, עידוד חשיבה למיון והכללה, תרגול כתיבה ועבודה על שגיאות כתיב. קראנו את הספר ושוחחנו על אוספים שונים. כל ילד שיתף באוספים שהוא מכיר או ששייכים לו. לאחר מכן, על כל קבוצה הנחתי בריסטול עם כותרת מילים לפי נושא. הילדים באופן חופשי עברו בין הקבוצות, כתבו וציירו מילים לפי נושאים. למשל: מילים של משפחה - אבא, בית, דודה וכו' מילים של בית ספר - מורה, כיתה, קלמר וכו' בנוסף, בפינת הכתיבה הונחה תיבת מילים (שאורי התלמיד השקדן והמתוק שלי הכין) ובה הילדים שמים פתקיות עם מילים הקשורות לנושאים הכתובים על הקיר ובכל הפסקה תורנים מתחלפים מרוקנים את התיבה וממיינים לפי הנושאים. אפשרויות לעבודה עם הספר: • עבודה על שגיאות הכתיב -  אני נותנת נושא  למילים עם "חוקיות" כמו למשל: טבע - כותבים עם האות ע' (עץ, עלים וכו') ומילים של משפחה עם האות...