שוב תודה לנעמה מאירי מקוב המהממת שהכירה לי את שיטת הלמידה מסוג זה :)
אז מה עשינו בשבוע מעמקי הים:
הילדים הביאו המון דברים לכיתה לפינת מעמקי הים:
צדפים, ספרים, בובות, מלח אטלנטי ועוד..
הקרנתי על הלוח מכתב שכתב ילד בשם איתמר וכך הוא כתב:
לאחר מכן עברתי בין הילדים ושאלתי האם הם מתחייבים לעזור לאיתמר להתגייס למשימה ולחפש את תיבת האוצר האבודה. הילדים הגיבו בשמחה וברצון טוב, חלקם צחקקו וזה היה ממש חמוד.
חקרנו - מה יש במעמקי הים? צפינו בסרטון מיוטיוב והילדים קיבלו מטלת צפייה אישית - הכנת רשימה של יצורים ימיים הנמצאים בסרטון.
לאחר מכן, כל זוג קיבל מחשב נייד,
בחר ביצור ממעמקי הים והכין לו תעודת זהות בעזרת מידע שהוציא מהרשת.
להלן עוד תוצרים של הילדים:
פעילות בעקבות הסיפור:
מדידות אורך ורוחב:
יחיד רבים, זכר נקבה ושם תואר:
תרגול כפל:
אבא מפעיל:
חומרים לשבוע מעמקי הים
כך פתחנו את עונת הרחצה בכיתתנו!
כל השבוע הזה עשה לי חשק לקחת את הפרטיות שלי לברכה..
אז מה עשינו בשבוע מעמקי הים:
הילדים הביאו המון דברים לכיתה לפינת מעמקי הים:
צדפים, ספרים, בובות, מלח אטלנטי ועוד..
הקרנתי על הלוח מכתב שכתב ילד בשם איתמר וכך הוא כתב:
לאחר מכן עברתי בין הילדים ושאלתי האם הם מתחייבים לעזור לאיתמר להתגייס למשימה ולחפש את תיבת האוצר האבודה. הילדים הגיבו בשמחה וברצון טוב, חלקם צחקקו וזה היה ממש חמוד.
חקרנו - מה יש במעמקי הים? צפינו בסרטון מיוטיוב והילדים קיבלו מטלת צפייה אישית - הכנת רשימה של יצורים ימיים הנמצאים בסרטון.
במליאה הכנו על הלוח רשימה של יצורים הקיימים במעמקים.
לאחר מכן, כל זוג קיבל מחשב נייד,
בחר ביצור ממעמקי הים והכין לו תעודת זהות בעזרת מידע שהוציא מהרשת.
בנוסף, כל ילד כתב מכתב תשובה לאיתמר
האם מוכן לעזור לו במסע שלו לחיפוש התיבה האבודה.
יום אחרי חילקתי לילדים כרטיסיות להרכבת משפטים ובתוך המשפטים מסתתר רמז מי מחיות המעמקים יודע קצת יותר פרטים היכן התיבה מסתתרת.
האם מוכן לעזור לו במסע שלו לחיפוש התיבה האבודה.
יום אחרי חילקתי לילדים כרטיסיות להרכבת משפטים ובתוך המשפטים מסתתר רמז מי מחיות המעמקים יודע קצת יותר פרטים היכן התיבה מסתתרת.
הילדים הרכיבו את המשפטים ומצאו בעזרת הרמזים כי צב הים הוא זה שמחזיק במידע על תיבת האוצר.
כדי להגיע לצב הים הילדים קראו טקסט על צב ים מהרשת וענו על שאלות.
בנוסף, הילדים קיבלו משימת כתיבה - שאילת שאלות.
יום למחרת, הגעתי עם מכתב מצב הים שבו הוא נותן כתב חידה אצל מי המידע (תרגול גימטריה).
הילדים הצליחו לגלות - בת הים היא זו שמחזיקה באוצר, קראנו את הסיפור של בת הים הקטנה/ אנדרסן וביצענו פעילויות בעקבות הסיפור:
לאחר מכן, הכנתי קופסה גדולה עם פקקים והילדים חיפשו חמש מילים שכתובות על הפקקים והוציאו אותם מהקופסה בעזרת פינצטה בלבד (תרגול מוטוריקה עדינה וקשר עין יד).
הילדים הרכיבו את המילים למשפט ובמשפט היה כתוב המיקום של תיבת האוצר.
הילדים גילו שתיבת האוצר נמצאת בחדר המשאבים, כל קבוצה (יש לנו 6 קבוצות בכיתה) בחרה נציג אותו שלחה לחדר המשאבים לחפש את התיבה.
הילדים מצאו את האוצר, כל ילד קיבל במתנה הפתעה מתיבת האוצר וכתב במחברת את החוויות שעבר בשבוע הזה.
בנוסף תוך כדי השבוע:
- קראנו את הספר כספיון
- קראנו את הספר הלוויתן והשבלול
- חיברנו שאלות מילוליות על מעמקי הים.
- פתרנו דף תרגילים.
כדי להגיע לצב הים הילדים קראו טקסט על צב ים מהרשת וענו על שאלות.
בנוסף, הילדים קיבלו משימת כתיבה - שאילת שאלות.
יום למחרת, הגעתי עם מכתב מצב הים שבו הוא נותן כתב חידה אצל מי המידע (תרגול גימטריה).
לאחר מכן, הכנתי קופסה גדולה עם פקקים והילדים חיפשו חמש מילים שכתובות על הפקקים והוציאו אותם מהקופסה בעזרת פינצטה בלבד (תרגול מוטוריקה עדינה וקשר עין יד).
הילדים הרכיבו את המילים למשפט ובמשפט היה כתוב המיקום של תיבת האוצר.
הילדים גילו שתיבת האוצר נמצאת בחדר המשאבים, כל קבוצה (יש לנו 6 קבוצות בכיתה) בחרה נציג אותו שלחה לחדר המשאבים לחפש את התיבה.
הילדים מצאו את האוצר, כל ילד קיבל במתנה הפתעה מתיבת האוצר וכתב במחברת את החוויות שעבר בשבוע הזה.
בנוסף תוך כדי השבוע:
- קראנו את הספר כספיון
- קראנו את הספר הלוויתן והשבלול
- חיברנו שאלות מילוליות על מעמקי הים.
- פתרנו דף תרגילים.
- תרגלנו יחיד רבים, זכר נקבה ושם תואר של מעמקי הים.
- מדדנו דמויות שונות וכתבנו מה האורך של כל דמות.
- הכנו תפזורת במחולל תפזורת.
- אבא של תלמידה הגיע לכיתה ולימד את הילדים (ואותי) על עולם הגלישה המרתק.
- מדדנו דמויות שונות וכתבנו מה האורך של כל דמות.
- הכנו תפזורת במחולל תפזורת.
- אבא של תלמידה הגיע לכיתה ולימד את הילדים (ואותי) על עולם הגלישה המרתק.
להלן עוד תוצרים של הילדים:
פעילות בעקבות הסיפור:
מדידות אורך ורוחב:
יחיד רבים, זכר נקבה ושם תואר:
תרגול כפל:
אבא מפעיל:
חומרים לשבוע מעמקי הים
כך פתחנו את עונת הרחצה בכיתתנו!
כל השבוע הזה עשה לי חשק לקחת את הפרטיות שלי לברכה..
שלי,את מדהימה! יצרת שבוע מטורף! רואים כמה הילדים מרותקים ומתעניינים בחומר הלימודי. אין עלייך!
השבמחקתודה אהובה!! למדתי את השיטה מימך!!
מחק