דילוג לתוכן הראשי

ממעמקים (משימות בריחה) - שבוע מעמקי הים

שוב תודה לנעמה מאירי מקוב המהממת שהכירה לי את שיטת הלמידה מסוג זה :)

אז מה עשינו בשבוע מעמקי הים:
הילדים הביאו המון דברים לכיתה לפינת מעמקי הים:
צדפים, ספרים, בובות, מלח אטלנטי ועוד..








הקרנתי על הלוח מכתב שכתב ילד בשם איתמר וכך הוא כתב:




לאחר מכן עברתי בין הילדים ושאלתי האם הם מתחייבים לעזור לאיתמר להתגייס למשימה ולחפש את תיבת האוצר האבודה. הילדים הגיבו בשמחה וברצון טוב, חלקם צחקקו וזה היה ממש חמוד.


חקרנו - מה יש במעמקי הים? צפינו בסרטון מיוטיוב והילדים קיבלו מטלת צפייה אישית - הכנת רשימה של יצורים ימיים הנמצאים בסרטון.

במליאה הכנו על הלוח רשימה של יצורים הקיימים במעמקים.

לאחר מכן, כל זוג קיבל מחשב נייד,

בחר ביצור ממעמקי הים והכין לו תעודת זהות בעזרת מידע שהוציא מהרשת.
בנוסף, כל ילד כתב מכתב תשובה לאיתמר
האם מוכן לעזור לו במסע שלו לחיפוש התיבה האבודה.











 

















יום אחרי חילקתי לילדים
כרטיסיות להרכבת משפטים ובתוך המשפטים מסתתר רמז מי מחיות המעמקים יודע קצת יותר פרטים היכן התיבה מסתתרת.



הילדים הרכיבו את המשפטים ומצאו בעזרת הרמזים כי צב הים הוא זה שמחזיק במידע על תיבת האוצר.
כדי להגיע לצב הים הילדים קראו טקסט על צב ים מהרשת וענו על שאלות.
בנוסף, הילדים קיבלו משימת כתיבה - שאילת שאלות.





יום למחרת, הגעתי עם מכתב מצב הים שבו הוא נותן כתב חידה אצל מי המידע (תרגול גימטריה).






הילדים הצליחו לגלות - בת הים היא זו שמחזיקה באוצר, קראנו את הסיפור של בת הים הקטנה/ אנדרסן וביצענו פעילויות בעקבות הסיפור:










לאחר מכן, הכנתי קופסה גדולה עם פקקים והילדים חיפשו חמש מילים שכתובות על הפקקים והוציאו אותם מהקופסה בעזרת פינצטה בלבד (תרגול מוטוריקה עדינה וקשר עין יד).
הילדים הרכיבו את המילים למשפט ובמשפט היה כתוב המיקום של תיבת האוצר.








הילדים גילו שתיבת האוצר נמצאת בחדר המשאבים, כל קבוצה (יש לנו 6 קבוצות בכיתה)  בחרה נציג אותו שלחה לחדר המשאבים לחפש את התיבה.
הילדים מצאו את האוצר, כל ילד קיבל במתנה הפתעה מתיבת האוצר וכתב במחברת את החוויות שעבר בשבוע הזה.




 






בנוסף תוך כדי השבוע:
- קראנו את הספר כספיון
- ‏קראנו את הספר הלוויתן והשבלול

- ‏חיברנו שאלות מילוליות על מעמקי הים.
‏- פתרנו דף תרגילים.
- תרגלנו יחיד רבים, זכר נקבה ושם תואר של מעמקי הים.
- מדדנו דמויות שונות וכתבנו מה האורך של כל דמות.
- ‏הכנו תפזורת במחולל תפזורת.

- אבא של תלמידה הגיע לכיתה ולימד את הילדים (ואותי) על עולם הגלישה המרתק.


להלן עוד תוצרים של הילדים:

פעילות בעקבות הסיפור:



 מדידות אורך ורוחב:




יחיד רבים, זכר נקבה ושם תואר:


תרגול כפל:


אבא מפעיל:





חומרים לשבוע מעמקי הים

כך פתחנו את עונת הרחצה בכיתתנו!

כל השבוע הזה עשה לי חשק לקחת את הפרטיות שלי לברכה..

 


 
 
 




תגובות

  1. שלי,את מדהימה! יצרת שבוע מטורף! רואים כמה הילדים מרותקים ומתעניינים בחומר הלימודי. אין עלייך!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כל אחד הוא פלא - ר"ג' פלאסיו

קראתי היום לילדים את גרסת הספר "פלא"  של המחברת ר"ג' פלאסיו. הספר פוקח לילדים את עיניהם להביט בשונה כאדם מיוחד ופלאי. הקריאה הציפה ברגשות של הזדהות וחמלה את הקטנטנים וזה ממש ריגש אותי. שוחחנו בכיתה על מה הרגיש אוגי (הדמות הראשית) מה לא בסדר בילדים שצוחקים עליו, כיצד דייזי - הכלבה שלו מגיבה לחוויות שלו.  נהניתי לקרוא לילדים את הספר, לראות אותם מבינים את הקושי של הילד ומה שונה בו ומיוחד בו.  אני חושבת שהספר הזה צריך להיקרא בכל כיתה ובית. לפעמים אנו שוכחים שבכל אחד מאיתנו יש פלא אמיתי, פשוט צריך להביט אחרת בצורה חיובית יותר על השונות ואז לקבל אותה. הפעילות סביב הספר: כל ילד בחר ליצור את הפלא שבו כדיוקן עצמי:  "אם תביטו בעולם בעין טובה, תמיד תגלו פלא" ר"ג' פלאסיו. חומרים - פלא

מה בילקוט לילדי הגן של ליאורי שלי 😊

ביום בהיר אחד ליאורי ביקשה שאבוא לעשות פעילות בגן (אחרי פעילות שאחד מהורי הגן עשה). מי אני שאסרב לילדה המהממת שלי ולבקשתה המרגשת. אז ישבנו וחשבנו יחד מה יכול להתאים והגענו להחלטה שנעשה פעילות לכיתה א' משתי סיבות: האחת, ליאורי וחברי הגן עולים לכיתה א'. השנייה, אני מורה. הפעילות: סיפרתי סיפור ששדרגתי  (בהשראה של סיפור דומה שכתבה עדנה משה) עבור הפעילות ותוך כדי הסיפור ליאורי הציגה את הפריטים מתוך הילקוט שלה לכיתה א' (סבתא שלה כבר קנתה לה ❤). הסיפור כפי שסופר לילדים: ילדים יקרים, אני רוצה לספר לכם על ילדה בשם זהר. זהר היתה ילדה מקסימה וחכמה, בת שש וחצי והיא עלתה לכיתה א' כמוכם. היא אהבה לשחות, לשחק, לשמוע סיפורים ולאכול ממתקים. בסוף השנה בגן, זהר אספה את כל היצירות שלה מהמגירה,  נפרדה מפינות הגן האהובות עליה - פינת הסיפריה ופינת משק הבית, נפרדה מהחברים ונתנה חיבוק לגננת ולסייעת. בחופש זהר נסעה עם סבתא ברכבת לחיפה ועם סבא הלכה לבריכה, טיילה וכייפה. יום אחד אמרה אמא לזהר: "זהר עוד שבועיים מתחילה שנת הלימודים צריך לסדר ולארגן את הילקוט". זהר היתה עסוק...

אספני המילים :)

פעילות מעשירה סביב הספר "אספן המילים" שכתב  רינולדס פיטר. הפעילות היתה עבור תלמידי כיתה א' המתוקים שלי אבל ניתן להתאים את הפעילויות גם לכיתות ב'-ג'.  המטרות שהצבתי בפניי: הגדלת אוצר המילים, עידוד חשיבה למיון והכללה, תרגול כתיבה ועבודה על שגיאות כתיב. קראנו את הספר ושוחחנו על אוספים שונים. כל ילד שיתף באוספים שהוא מכיר או ששייכים לו. לאחר מכן, על כל קבוצה הנחתי בריסטול עם כותרת מילים לפי נושא. הילדים באופן חופשי עברו בין הקבוצות, כתבו וציירו מילים לפי נושאים. למשל: מילים של משפחה - אבא, בית, דודה וכו' מילים של בית ספר - מורה, כיתה, קלמר וכו' בנוסף, בפינת הכתיבה הונחה תיבת מילים (שאורי התלמיד השקדן והמתוק שלי הכין) ובה הילדים שמים פתקיות עם מילים הקשורות לנושאים הכתובים על הקיר ובכל הפסקה תורנים מתחלפים מרוקנים את התיבה וממיינים לפי הנושאים. אפשרויות לעבודה עם הספר: • עבודה על שגיאות הכתיב -  אני נותנת נושא  למילים עם "חוקיות" כמו למשל: טבע - כותבים עם האות ע' (עץ, עלים וכו') ומילים של משפחה עם האות...