יום העצמאות הגיע! חשבתי רבות במה להתמקד חוץ מהמושגים החשובים שצריך ללמד כגון: סמל, דגל והמנון. הגעתי להחלטה שאני רוצה להתמקד בנושא החלוציות, היות והיינו כמה ימים אחרי טיול שנתי כייפי וחווייתי בקיבוץ עין שמר, שעסק בנושא החלוצים הראשונים.
בתחילתו של השיעור קראתי לילדים מכתב שכתב משה לחבר הנמצא בארץ ישראל: "אני מאוד רוצה לעלות לארץ ישראל.. אני מרגיש שאני צריך בית במקום שבו כולם נחים בשבת..."
לאחר מכן שאלתי מי כתב למי את המכתב? הילדים הבינו לבד שמדובר ביהודי הנמצא בגולה.
לאחר מכן שאלתי מי כתב למי את המכתב? הילדים הבינו לבד שמדובר ביהודי הנמצא בגולה.
הזכרתי להם את המושג חלוץ, ראינו סרטון ב-"בריינפופ" על "חלוצים", קראנו יחד מידע מתוך ספר מולדת לכיתה ג', שוחחנו מעט על הנושא וביצענו משימות.
על הלוח:המשימות:
1. כל ילד ידמיין שהוא חלוץ ויכתוב מכתב לחבר בחו"ל על הקמת ארץ ישראל במטרה לשכנע אותו שיבוא ארצה.
2. עבודה קבוצתית - הקמת שכונה חדשה מחומרים שונים (התלמידים הכינו בתחילה רשימה של מה שצריך להיות להם בשכונה ואח"כ חילקו ביניהם תפקידים).
התוצרים היפים של המתוקים שלי:

ואלו השכונות שהמתוקים שלי בנו :) הייתי מוכנה לרכוש דירה באחת משכונות אלו
ברקע האזנו לשירי יום העצמאות ושרנו בקולות את השיר "מי יבנה בית" שכתב: לוין קיפניס והלחין: נחום נרדי.
מזל טוב לארצנו הקטנטונת! בת 68 משתבחת עם השנים! עם ישראל חי :)
תגובות
הוסף רשומת תגובה