יום השואה לתלמידים הצעירים שבכיתה ב'.
ניתן לראות שבכיתה ב' הילדים הסקרנים כמהים לשמוע סיפורים ולדעת קצת יותר על ההסטוריה שלנו.
בשנה שעברה לימדתי אותם על יום השואה דרך הסיפור "המגירה השלישית של סבא" ובעזרת אמצעי המחשה.
השנה סיפרתי להם קצת יותר כמובן בחומר המותאם לגילם, את הנושא טפטפתי במהלך השבוע, ברגישות רבה ובעזרת ספרות יפה.
התחלנו את נושא השואה והגבורה -
- ראינו סרטון בריינפופ ודילגתי על נושא מחנות ההשמדה. במהלך השיעור הדגשתי שהשואה התרחשה כאשר לא היתה לנו מדינה, והרבה בזכות השואה יש לנו מדינה.
כיום שואה (ליהודים) לא יכולה להתקיים כי יש לנו את הארץ שלנו, ארץ ישראל.
עשיתי השוואה בין סיפור השואה לסיפור יציאת מיצרים. בעיקר שמתי דגש על גבורה.
כתבנו במחברת על יום השואה, הכרנו מושגים כמו: גטו, אנטישמיות וחסידי אומות עולם.
קראנו בחוברת שפה (מילה טובה) את השיר "שם פרח" וענינו על שאלות.
ישבנו במעגל וקראנו סיפור "מה קרה בשואה? סיפור בחרוזים לילדים הרוצים לדעת". נכתב על ידי בת שבע דגן.
- אנה פרנק: אמרתי להם שיש לי דמות חדשה להכיר להם בשם אנה פרנק.
צפינו בסרטון על אנה פרנק והילדים היו מרותקים, שאלו שאלות וביקשו לדעת עוד. ראיתי את הקטנים האלה והתרגשתי לראות את הרצון לגלות עוד על החיים וללמוד.
הצגתי דוגמאות של היומן שלה וסיפרתי להם שביקרתי במוזיאון שלה הנמצא באמסטרדם. לאחר השיח המרתק.
סיכמנו ביחד על הלוח את קורות חייה של אנה פרנק, כתבתי על הלוח מה שהילדים אמרו.
לבסוף נתתי להם לבחור משימה אחת מתוך שתיים. רוב הילדים ביקשו לבצע את שתי המשימות ואני בהחלט שמחתי ולא עצרתי אותם
הינה הסיכום המקסים שהילדים חיברו והמשימות:

- למדנו את המושג "חסידי אומות עולם" ויום אחרי הילדים חזרו עם שמות וסיפורים על חסידי אומות עולם. ראיתי כיצד הילדים מביעים סקרנות ושואלים אחד את השני שאלות על השמות שהביאו איתם.
קראתי להם את הספר המהמם: חנות הגלידה של פרנצ'סקו טירלי שכתבה: תמר מאיר.
מצרפת את הפעילות ותוצרי הילדים:
ניתן לראות שבכיתה ב' הילדים הסקרנים כמהים לשמוע סיפורים ולדעת קצת יותר על ההסטוריה שלנו.
בשנה שעברה לימדתי אותם על יום השואה דרך הסיפור "המגירה השלישית של סבא" ובעזרת אמצעי המחשה.
השנה סיפרתי להם קצת יותר כמובן בחומר המותאם לגילם, את הנושא טפטפתי במהלך השבוע, ברגישות רבה ובעזרת ספרות יפה.
התחלנו את נושא השואה והגבורה -
- ראינו סרטון בריינפופ ודילגתי על נושא מחנות ההשמדה. במהלך השיעור הדגשתי שהשואה התרחשה כאשר לא היתה לנו מדינה, והרבה בזכות השואה יש לנו מדינה.
כיום שואה (ליהודים) לא יכולה להתקיים כי יש לנו את הארץ שלנו, ארץ ישראל.
עשיתי השוואה בין סיפור השואה לסיפור יציאת מיצרים. בעיקר שמתי דגש על גבורה.
כתבנו במחברת על יום השואה, הכרנו מושגים כמו: גטו, אנטישמיות וחסידי אומות עולם.
קראנו בחוברת שפה (מילה טובה) את השיר "שם פרח" וענינו על שאלות.
ישבנו במעגל וקראנו סיפור "מה קרה בשואה? סיפור בחרוזים לילדים הרוצים לדעת". נכתב על ידי בת שבע דגן.
- אנה פרנק: אמרתי להם שיש לי דמות חדשה להכיר להם בשם אנה פרנק.
צפינו בסרטון על אנה פרנק והילדים היו מרותקים, שאלו שאלות וביקשו לדעת עוד. ראיתי את הקטנים האלה והתרגשתי לראות את הרצון לגלות עוד על החיים וללמוד.
הצגתי דוגמאות של היומן שלה וסיפרתי להם שביקרתי במוזיאון שלה הנמצא באמסטרדם. לאחר השיח המרתק.
סיכמנו ביחד על הלוח את קורות חייה של אנה פרנק, כתבתי על הלוח מה שהילדים אמרו.
לבסוף נתתי להם לבחור משימה אחת מתוך שתיים. רוב הילדים ביקשו לבצע את שתי המשימות ואני בהחלט שמחתי ולא עצרתי אותם
הינה הסיכום המקסים שהילדים חיברו והמשימות:

- למדנו את המושג "חסידי אומות עולם" ויום אחרי הילדים חזרו עם שמות וסיפורים על חסידי אומות עולם. ראיתי כיצד הילדים מביעים סקרנות ושואלים אחד את השני שאלות על השמות שהביאו איתם.
קראתי להם את הספר המהמם: חנות הגלידה של פרנצ'סקו טירלי שכתבה: תמר מאיר.
מצרפת את הפעילות ותוצרי הילדים:
פרקים מיומנה של אנה פרנק שהילדים חיברו מדמיונם:
תגובות
הוסף רשומת תגובה