דילוג לתוכן הראשי

שבוע פרה מוווושלם

אחרי שהשתתפתי בסדנה של נעמה מאירי מקוב (המהממת) חיפשתי נושא שיתאים לשבוע למידה.
בחרתי את נושא הפרה שמתחבר לחג השבועות שאחד ממנהגיו הוא אכילת דברי חלב.


בתחילת השבוע ביקשתי מהילדים להביא דברים שקשורים לפרה.

כגון: בובות, ספרים וכו'.

יצרתי פינת פרה:









מה עשינו בשיעורים:
1. כתבתי על הלוח "מה אנו יודעים על הפרה?"
התלמידים עבדו בקבוצה כל קבוצה ערכה רשימה של דברים שהם יודעים על פרה.

בסוף, כל קבוצה הציגה את הדברים שהם כתבו וכתבנו את הרעיונות על הלוח.
והנה חלק התוצרים:








2. עבודה אישית- כל תלמיד כתב על דף את הדברים החדשים שלא ידע על הפרה.


















3. עבדנו על טקסט מידעי על הפרה שהוצאתי מהרשת.
עבדנו על הרעיון המרכזי של כל פסקה ושאלות.

טקסט ושאלות מהרשת על הפרה

4. למדנו איך מציירים פרה? סרטון פרה


5. מה לפרה ולחג הקרב ובא? כתבנו מדוע אוכלים מוצרי חלב.
להלן ההסבר שכתבו התלמידים במחברות:







6. כתיבת מתכון:

חזרנו על קריטריונים לכתיבת מתכון. צפינו בסרטון של הכנת עוגת גבינה וכתבנו את המתכון על הלוח (מצרכים ואופן ההכנה).
בסוף הילדים התחלקו לזוגות וכתבו מתכונים משלהם.

































7. קראנו את הספר בינה נוסעת מבנימינה/ יונה טפר.
דיברנו על הספר, חזרנו על מאפייני הסיפור (זמן, מקום, דמויות, בעיה ופתרון) נזכרנו במאפיין הסיפור מסוג האנשה (שהופך את הדמויות לאנושיים) ואלו הפעילויות בעקבות הסיפור



























8. פרה בחשבון:










9. כל ילד בחר תמונה של פרה, הדביק במחברת וכתב בעקבותיה סיפור.
10. צפינו בסרטון "חלב ודבש" שמספר על תפקידה של הפרה.

בנוסף, למדנו על שבעת המינים, שמות החג ומנהגיו שלא ציינתי בפוסט.


קבצים להורדה מגוגל דרייב:


https://drive.google.com/drive/folders/1rqCjqFdadI9JShL8diID0lt8MuXOAZ76?usp=sharing


עבר עלינו שבוע כייפי במיוחד, הילדים נהנו וגם אני :) 



תגובות

  1. מקסים שלי! העברת המסרים ככ חשובה ואת בהחלט מעבירה את החומר בפשטות וכיפיות

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה בילקוט לילדי הגן של ליאורי שלי 😊

ביום בהיר אחד ליאורי ביקשה שאבוא לעשות פעילות בגן (אחרי פעילות שאחד מהורי הגן עשה). מי אני שאסרב לילדה המהממת שלי ולבקשתה המרגשת. אז ישבנו וחשבנו יחד מה יכול להתאים והגענו להחלטה שנעשה פעילות לכיתה א' משתי סיבות: האחת, ליאורי וחברי הגן עולים לכיתה א'. השנייה, אני מורה. הפעילות: סיפרתי סיפור ששדרגתי  (בהשראה של סיפור דומה שכתבה עדנה משה) עבור הפעילות ותוך כדי הסיפור ליאורי הציגה את הפריטים מתוך הילקוט שלה לכיתה א' (סבתא שלה כבר קנתה לה ❤). הסיפור כפי שסופר לילדים: ילדים יקרים, אני רוצה לספר לכם על ילדה בשם זהר. זהר היתה ילדה מקסימה וחכמה, בת שש וחצי והיא עלתה לכיתה א' כמוכם. היא אהבה לשחות, לשחק, לשמוע סיפורים ולאכול ממתקים. בסוף השנה בגן, זהר אספה את כל היצירות שלה מהמגירה,  נפרדה מפינות הגן האהובות עליה - פינת הסיפריה ופינת משק הבית, נפרדה מהחברים ונתנה חיבוק לגננת ולסייעת. בחופש זהר נסעה עם סבתא ברכבת לחיפה ועם סבא הלכה לבריכה, טיילה וכייפה. יום אחד אמרה אמא לזהר: "זהר עוד שבועיים מתחילה שנת הלימודים צריך לסדר ולארגן את הילקוט". זהר היתה עסוק...

כל אחד הוא פלא - ר"ג' פלאסיו

קראתי היום לילדים את גרסת הספר "פלא"  של המחברת ר"ג' פלאסיו. הספר פוקח לילדים את עיניהם להביט בשונה כאדם מיוחד ופלאי. הקריאה הציפה ברגשות של הזדהות וחמלה את הקטנטנים וזה ממש ריגש אותי. שוחחנו בכיתה על מה הרגיש אוגי (הדמות הראשית) מה לא בסדר בילדים שצוחקים עליו, כיצד דייזי - הכלבה שלו מגיבה לחוויות שלו.  נהניתי לקרוא לילדים את הספר, לראות אותם מבינים את הקושי של הילד ומה שונה בו ומיוחד בו.  אני חושבת שהספר הזה צריך להיקרא בכל כיתה ובית. לפעמים אנו שוכחים שבכל אחד מאיתנו יש פלא אמיתי, פשוט צריך להביט אחרת בצורה חיובית יותר על השונות ואז לקבל אותה. הפעילות סביב הספר: כל ילד בחר ליצור את הפלא שבו כדיוקן עצמי:  "אם תביטו בעולם בעין טובה, תמיד תגלו פלא" ר"ג' פלאסיו. חומרים - פלא

אספני המילים :)

פעילות מעשירה סביב הספר "אספן המילים" שכתב  רינולדס פיטר. הפעילות היתה עבור תלמידי כיתה א' המתוקים שלי אבל ניתן להתאים את הפעילויות גם לכיתות ב'-ג'.  המטרות שהצבתי בפניי: הגדלת אוצר המילים, עידוד חשיבה למיון והכללה, תרגול כתיבה ועבודה על שגיאות כתיב. קראנו את הספר ושוחחנו על אוספים שונים. כל ילד שיתף באוספים שהוא מכיר או ששייכים לו. לאחר מכן, על כל קבוצה הנחתי בריסטול עם כותרת מילים לפי נושא. הילדים באופן חופשי עברו בין הקבוצות, כתבו וציירו מילים לפי נושאים. למשל: מילים של משפחה - אבא, בית, דודה וכו' מילים של בית ספר - מורה, כיתה, קלמר וכו' בנוסף, בפינת הכתיבה הונחה תיבת מילים (שאורי התלמיד השקדן והמתוק שלי הכין) ובה הילדים שמים פתקיות עם מילים הקשורות לנושאים הכתובים על הקיר ובכל הפסקה תורנים מתחלפים מרוקנים את התיבה וממיינים לפי הנושאים. אפשרויות לעבודה עם הספר: • עבודה על שגיאות הכתיב -  אני נותנת נושא  למילים עם "חוקיות" כמו למשל: טבע - כותבים עם האות ע' (עץ, עלים וכו') ומילים של משפחה עם האות...