אחרי שהשתתפתי בסדנה של נעמה מאירי מקוב (המהממת) חיפשתי נושא שיתאים לשבוע למידה.
בחרתי את נושא הפרה שמתחבר לחג השבועות שאחד ממנהגיו הוא אכילת דברי חלב.
בתחילת השבוע ביקשתי מהילדים להביא דברים שקשורים לפרה.
כגון: בובות, ספרים וכו'.
יצרתי פינת פרה:
מה עשינו בשיעורים:
1. כתבתי על הלוח "מה אנו יודעים על הפרה?"
התלמידים עבדו בקבוצה כל קבוצה ערכה רשימה של דברים שהם יודעים על פרה.
בסוף, כל קבוצה הציגה את הדברים שהם כתבו וכתבנו את הרעיונות על הלוח.
והנה חלק התוצרים:
2. עבודה אישית- כל תלמיד כתב על דף את הדברים החדשים שלא ידע על הפרה.
3. עבדנו על טקסט מידעי על הפרה שהוצאתי מהרשת.
עבדנו על הרעיון המרכזי של כל פסקה ושאלות.
טקסט ושאלות מהרשת על הפרה
4. למדנו איך מציירים פרה? סרטון פרה
5. מה לפרה ולחג הקרב ובא? כתבנו מדוע אוכלים מוצרי חלב.
להלן ההסבר שכתבו התלמידים במחברות:
6. כתיבת מתכון:
חזרנו על קריטריונים לכתיבת מתכון. צפינו בסרטון של הכנת עוגת גבינה וכתבנו את המתכון על הלוח (מצרכים ואופן ההכנה).
בסוף הילדים התחלקו לזוגות וכתבו מתכונים משלהם.
7. קראנו את הספר בינה נוסעת מבנימינה/ יונה טפר.
דיברנו על הספר, חזרנו על מאפייני הסיפור (זמן, מקום, דמויות, בעיה ופתרון) נזכרנו במאפיין הסיפור מסוג האנשה (שהופך את הדמויות לאנושיים) ואלו הפעילויות בעקבות הסיפור ❤
8. פרה בחשבון:
9. כל ילד בחר תמונה של פרה, הדביק במחברת וכתב בעקבותיה סיפור.
10. צפינו בסרטון "חלב ודבש" שמספר על תפקידה של הפרה.
בנוסף, למדנו על שבעת המינים, שמות החג ומנהגיו שלא ציינתי בפוסט.
קבצים להורדה מגוגל דרייב:
https://drive.google.com/drive/folders/1rqCjqFdadI9JShL8diID0lt8MuXOAZ76?usp=sharing
עבר עלינו שבוע כייפי במיוחד, הילדים נהנו וגם אני :)
בחרתי את נושא הפרה שמתחבר לחג השבועות שאחד ממנהגיו הוא אכילת דברי חלב.
בתחילת השבוע ביקשתי מהילדים להביא דברים שקשורים לפרה.
כגון: בובות, ספרים וכו'.
יצרתי פינת פרה:
מה עשינו בשיעורים:
1. כתבתי על הלוח "מה אנו יודעים על הפרה?"
התלמידים עבדו בקבוצה כל קבוצה ערכה רשימה של דברים שהם יודעים על פרה.
בסוף, כל קבוצה הציגה את הדברים שהם כתבו וכתבנו את הרעיונות על הלוח.
והנה חלק התוצרים:
2. עבודה אישית- כל תלמיד כתב על דף את הדברים החדשים שלא ידע על הפרה.
3. עבדנו על טקסט מידעי על הפרה שהוצאתי מהרשת.
עבדנו על הרעיון המרכזי של כל פסקה ושאלות.
טקסט ושאלות מהרשת על הפרה
4. למדנו איך מציירים פרה? סרטון פרה
5. מה לפרה ולחג הקרב ובא? כתבנו מדוע אוכלים מוצרי חלב.
להלן ההסבר שכתבו התלמידים במחברות:
6. כתיבת מתכון:
חזרנו על קריטריונים לכתיבת מתכון. צפינו בסרטון של הכנת עוגת גבינה וכתבנו את המתכון על הלוח (מצרכים ואופן ההכנה).
בסוף הילדים התחלקו לזוגות וכתבו מתכונים משלהם.
7. קראנו את הספר בינה נוסעת מבנימינה/ יונה טפר.
דיברנו על הספר, חזרנו על מאפייני הסיפור (זמן, מקום, דמויות, בעיה ופתרון) נזכרנו במאפיין הסיפור מסוג האנשה (שהופך את הדמויות לאנושיים) ואלו הפעילויות בעקבות הסיפור ❤
8. פרה בחשבון:
10. צפינו בסרטון "חלב ודבש" שמספר על תפקידה של הפרה.
בנוסף, למדנו על שבעת המינים, שמות החג ומנהגיו שלא ציינתי בפוסט.
קבצים להורדה מגוגל דרייב:
https://drive.google.com/drive/folders/1rqCjqFdadI9JShL8diID0lt8MuXOAZ76?usp=sharing
עבר עלינו שבוע כייפי במיוחד, הילדים נהנו וגם אני :)
מקסים שלי! העברת המסרים ככ חשובה ואת בהחלט מעבירה את החומר בפשטות וכיפיות
השבמחק